مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: در حال حاضر توانمندسازی محیطی به عنوان مهم‌ترین شاخص برای جذب گردشگران به این استان در اولویت قرار دارد.

گردشگري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون فعالی افزود: در زمینه احیا و مرمت آثار و بناهای تاریخی، حفظ هویت و همچنین هویت‌بخشی بسیار اهمیت دارد و اصالت آثار به طور کامل حفظ خواهد شد.

وی بیان کرد: ۲۷ بنا در این استان برای بازسازی و بهره‌برداری، آماده واگذاری به بخش خصوصی است که سال گذشته ۳ طرح واگذاری شد و امسال چند طرح دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: بناهای تاریخی برای مرمت و استفاده به صورت مرحله به مرحله واگذار می‌شود و تمام طرح‌های مرمتی مصوبه شورای فنی این استان و تهران را دارند.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاران را ترغیب کنیم که حوزه میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاری بهره‌وری و صرفه اقتصادی دارد.

فعالی ادامه داد: انگیزه برای فعالیت در حوزه میراث فرهنگی باید به وجود بیاید. اعطای تسهیلات کم‌بهره، مجوز تغییر کاربری، مشاوره‌های فنی و مهندسی، مشارکت ۵۰ درصدی در مرمت از جمله مشوق‌ها برای سرمایه‌گذاران است.

وی بیان کرد: در زمینه مرمت اماکن تاریخی جاهایی هستند که دولت نمی‌تواند ورود پیدا کند، بنابراین سعی می‌کنیم بسته‌های حمایتی معرفی و از سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: مرمت کاروانسرای وکیل کرمان توسط بخش خصوصی از ۲ سال قبل آغاز شده است و با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی،  برای مرمت این کاروانسرا ۳۶ میلیارد تومان هزینه می‌شود که کاربری آن هتل سنتی با ۶۰ اتاق و ۱۶۰ تخت است.

فعالی افزود: ۵ خانه تاریخی کرمان نیز توسط بخش خصوصی با کاربری واحدهای پذیرایی و اقامتی در مرحله بازسازی و مرمت هستند که امسال افتتاح می‌شوند.

کد خبر 513374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha